Dacia apasă pedala de accelerație: în ce condiții își reia activitatea după o lună de pauză
Angajații Dacia se pregătesc să revină la lucru, dar condițiile sunt drastice. Din cauza pandemiei, reprezentanții uzinei de la Mioveni trebuie să se asigure că virusul nu va da activitatea peste cap.
Uzina Dacia din Mioveni s-a aflat, pentru o lună de zile, în revizie. În această perioadă, angajații au fost trimiși în concediu de odihnă, dar acum se vor întoarce la muncă. Direcția de Sănătate Publică a făcut mai multe controale la Mioveni și a constatat că activitatea se poate relua.
Numai că există niște condiții. Între altele, la uzina din Mioveni vor fi efectuate zilnic zeci de teste, pentru prevenirea unor îmbolnăviri în masă.
Dacia reia activitatea: ce are în plan
Ion Iordache, vicepreședintele sindicatului Automobile Dacia spune că o primă măsură pentru prevenirea unor noi îmbolnăviri în masă va fi testul anti-COVID-19, care va fi efectuat zilnic.
“S-a început lucrul din plin în toate departamentele. Am luat noi măsuri în ceea ce priveşte coronavirusul în sensul că se vor face minimum 20 de testări pe zi pentru a-i identifica pe cei care sunt infectați. Important este că am început lucrul şi producţia va fi în cote normale”, a spus Iordache.
La mijlocul lunii iulie, fabrica Dacia s-a confruntat cu un focar de COVID-19, însă compania nu a făcut public numărul angajaților infectați. Vânzările Dacia au fost puternic afectate de pandemia de coronavirus, brandul autohton înregistrând o scădere de aproape 50% în primele șase luni din 2020, comparativ cu anul trecut.
Pe perioada în care uzina a intrat în revizie, au avut loc lucrări de verificare şi întreţinere a utilajelor şi liniilor de fabricaţie, adaptări sau reparaţii ale instalaţiilor şi infrastructurii și s-au realizat lucrări de modernizare sau de pregătire ale unor spaţii de producţie, spuneau reprezentanții uzinei.
Pentru anul 2020, însă, estimările nu-s foarte optimiste. Renault a confirmat planurile de reducere a costurilor fixe cu 600 milioane de euro, în acest an.
„Chiar dacă situația este fără precedent, nu este finală. Împreună cu toate echipele de management și angajați, suntem complet dedicați să corectăm situația printr-o disciplină strictă care va merge dincolo de reducerea costurilor fixe. Pregătirea viitorului înseamnă de asemenea să construim strategia noastră de dezvoltare și lucrăm activ la acest lucru. Am încredere în abilitatea grupului de recuperare”, spunea noul CEO de la Renault, Luca de Meo.